MEalltidvila.blogg.se

jag försöker leka att jag är frisk...

Publicerad 2015-09-30 15:45:47 i Personligt,

Ja jag försöker leka att jag är frisk och "normal"... Det går inte så lätt när kroppen numera har ett väldigt mycket saktare tempo än innan. Förut när jag var friskare så var jag rätt kvick i benen men nu är jag helt annorlunda. Känner mig som en 80 åring ungefär tror jag. Får rätt fort ont inne i höfterna och i låren. Låren är jag ju van att ha värk i men höfterna kommer mer vid överansträngning tror jag. 
 
Det är lite läskigt att vara så här svag i kroppen. 
 
 
 
Jag kan bli så avundsjuk när jag ser folk som är i farten, snabba steg, pratar mobil, på gång, snygga och sminkade, fina i håret, ute och joggar, ja de som förmodligen är friska. Jag är så avundsjuk på dem! De som kan leva sina liv utan att behöva ta hänsyn till en sjuk kropp och hjärna som inte orkar. De som inte behöver vila och gå sakta vart de än ska... 
 
Undrar om jag kommer bli normal/bättre än vad jag är?
 
Såg i en i mina ME grupper att någon skrev att vi kanske kan få den där cancer medicinen inom fem år och det ger mig lite hopp. Hoppas det går lite fortare med den forskningen.
 
Mitt liv stannade ju upp helt när jag var 43 år och jag har liksom stannat där fast åren går och livet rullar på för alla andra... Så om någon undrar så är jag fortfarande 43... ;-)
 
 
 
#taingetförgivetlängre #mefighter #pretender 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2015-09-30 15:52:04

Jag hoppas också på att det går fort med den där cancermedicinen. Kram <3

Svar: Ja och många med oss, kram kram <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela