MEalltidvila.blogg.se

Fortfarande kvar...

Publicerad 2015-09-25 20:16:13 i Personligt,

Är fortfarande kvar i huset, det vi ska flytta ifrån alltså. Idag har det inte blivit mycket gjort för mig, men det är ju som vanligt... Frukost, vila, plocka bort frukost, vila, sen en efterlängtad dusch, efter det totalkollaps. Mannen kom hem och gjorde mat till mig. Konstigt att det alltid är godare när någon annan gör maten. Kyckling i sås och bakpotatis. Kyckling varje dag. Det märks ju här hur jag kacklar till och med...
 
Mannen är ute och städar i garaget. Så imorgon bär det av härifrån. Ska bli spännande att se nya huset och allt de har gjort där denna månaden. Det är så jobbigt bara att inte kunna göra någonting själv...
 
Denna cirkusen med Försäkringskassan har fått mig att må sämre redan då jag grubblar över det. Men nu ska mannen sköta samtalen och boka tider så jag slipper den biten i alla fall. 
 
Herregud vad jag kan längta tillbaka då man mådde bättre och jobbade... Tänker en del på mitt jobb och hur det var där, både positivt och negativt...
 
Människor vet inte hur bra de har det när de är friska utan det klagas friskt fram och tillbaka på skitsaker tycker jag ofta. 
 
Min man sa när han kom hem idag och hittade mig i sängen; kan du inte bara bli frisk snart, jag tycker så synd om dig. 
 
Ja tänk om man bara kunde få bli det, snart och helst imorgon... Jag vill inte att han ska tycka synd om mig eller ens vara med mig för att han måste det, som en plikt för att vi är gifta. Jag har sagt det till han men då blir han bara irriterad och säger att jag ska sluta säga så. Jag tycker ju synd om han för att han måste dras med mig liksom... 
 
 
#endagtillmedsammaskit #mealltidvila #fuckmecfs
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela