MEalltidvila.blogg.se

Dagen och självkänsla

Publicerad 2015-05-29 00:26:07 i Personligt,

Mannen hade en ledig dag så jag hade sällskap och det är alltid kul. Han bakade bröd till mig, supergoda frallor. Jag tog en dusch och fick lägga mig en stund efteråt för pulsen stegrade så. Har börjat med nåt som heter balsammetoden. Man ska tydligen bara tvätta håret med balsam för att få det mjukare eller nåt. Det fick bli så av misstag då jag ställde dit två balsamflaskor i duschen istället för ett schampo. Hade redan blött ner mig innan jag såg det så då testade jag och det funkade rätt ok. Märkte ingen skillnad så rent blev det i alla fall...
 
Åt god middag och vilade igen. Sen åkte vi till sonen och hälsade på en snabbis. Längesen jag var där nu. Han hade varit och shoppat på Ikea och jag är inte alls avundsjuk... Fick lite hjärndimma där. Efter det tog vi en liten tur till Netto i alla fall. Handlade inget alls, fanns inget kul, bra för plånboken dock. Men fick ju se lite folk i alla fall.
 
Det var ett tag sedan jag var ute nu och då känns det så konstigt att allt där ute är som vanligt hela tiden. Det är bara mitt liv som är så väldigt ovanligt. Ja, jag är ju inte ensam men jag känner mig väldigt ensam. Väldigt ensam! Min självkänsla är helt bortblåst och jag vet inte hur jag ska få den bra. Just nu känns det faktiskt helt omöjligt, eller i alla fall väldigt svårt. Jag har väl egentligen aldrig haft mycket självkänsla men nu är den puts väck. Förut hade jag det genom jobbet men jag kan ju inte jobba just nu och inte gjort det på väldigt länge heller. Har varken lust eller ork att gå till någon käck coach eller psykolog. Är trött på psyksnack och jag är jävligt trött på denna jävla helvetessjukdom! Förlåt att jag svär men jag kan inte hålla mig. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela